Nerevan
Kapelan Pogromców Smoków
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1424
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mąż
|
Wysłany: Czw 21:07, 16 Kwi 2009 Temat postu: Kapłan- podstawowa wiedza |
|
|
Odgrywanie Kapłana
Aby Gracz dobrze odgrywał postać Kapłana, powinien w miarę dobrze poznać wybraną religię. Odsyłam do Wikipedii, bądź książek religioznawczych, tudzież znawców danej religii- choćby wyznawców. Ich relacje mogą być bardzo przydatne podczas gry.
Ważna jest znajomość dogmatów i nakazów- nieposłuszeństwo, choćby nieświadome, może być ukarane odebraniem Mocy Kapłańskiej.
Z jednej strony gra Kapłanem to wielki przywilej- Moce otrzymywane przez Sacrum są potężne, często mogą wręcz odwrócić los przygody. Jednak z drugiej strony jest to wielkie brzemię- czy będziesz dość silny? Czy będziesz miał wystarczająco dużo wiary? Zastanów się, bo Kapłan bez wsparcia Sacrum jest tylko wygadanym człowiekiem. Zaś Kapłan, którego wspiera Sacrum jest szanowanym i potężnym sojusznikiem.
Kapłan nie może posługiwać się ciężką bronią. Jego jedynym orężem materialnym mogą być sztylet*, broń obuchowa** i łuk.
Kapłan może nosić lekkie pancerze.
* Do tej kategorii należą więc noże, sztylety, ciężkie sztylety, kindżały i mizerykordie.
** Młoty, buławy, buzdygany itp.
Podstawy Systemu Mocy Kapłańskiej
Moce w Magii Kapłańskiej zwane są “Modlitwami”. Formowane są podobnie jak zaklęcia magii tajemnej- poprzez wypowiadanie słów, jednak są o wiele dłuższe. Różnica polega na tym, że Modlitwy nie są rozkazem, a raczej pokorną prośbą. Jeśli Sacrum uzna, że Kapłan jest godzien otrzymać Moc, wtedy zostaje mu ona zesłana. Jednak zdarzają się wypadki, że lekkomyślny Kapłan mając na sumieniu ciężki grzech prosi o pomoc Sacrum. W takich wypadkach dochodzi do Kary Boskiej- Kapłan jest wystawiony na naprawdę wielkie cierpienia i odrzucenie przez Sacrum. Zawsze jednak możliwe jest odpokutowanie swoich czynów.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Nerevan dnia Pon 18:55, 04 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|